måndag, maj 23, 2016

Borlänge tour

3 dagar av täta race på supersnabba banor är vad Borlänge tour är.
En av säsongens höjdpunkter helt klart.

Jag körde riktigt bra på den första etappen på fredagskvällen som var ett individuellt tempolopp på 7 km.
Att det började spöregna precis innan start gynnade mig bara och jag blev 10a på etappen och var nöjd över detta.
Täta sekundstrider som vanligt

På den andra etappen på lördagen som var ett vanligt xco race fortsatte jag att ha bra ben och åkte med i en liten grupp med mina närmste sekundkonkurrenter som slogs om platserna 10- 15.
Körde perfekt taktiskt om jag får säga det själv
Hade lite överraskande skaffat mig några sekunders lucka på de övriga med mindre än ett halvt varv kvar då kedjan plötsligt hoppar av på ett osannolikt ställe. Jag låg då 10a.
På med kedjan svärandes och fick istället jaga dom förbipasserande som en galning o lyckades bärga en 14e plats och 20 sekunder efter 10e platsen.

Det korta loppet på söndagen var en mycket jämn historia på dom snabba banorna men jag lyckades ta den totala 13 e platsen med 2 sek marginal.
Åter bra ben och 1 slag från maxpuls bitvis sista biten mot mål.
Flåsade en del efter målgång kan man säga.

Fick verkligen ut max ur kroppen hela helgen och jag kan inte cykla fortare på såna här banor än vad jag gjorde i helgen.
Bra där Stefan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört, du har blivit snabb så här i slutet på H-40!

stefan sa...

Har ju börjat jämföra tiden med den ännu äldre klassen, o då måste man ju gasa :)