söndag, juli 10, 2016

Infriade förväntningarna...

Körde swecup-race i ett soligt Härnösand idag och som vanligt när tävlingarna går lite mer norrut i landet var det lite små startfält.
I en förhandstitt i startlistan i H 40 klassen såg man att  det var få men bra cyklister med och mina förhandstips att Gunnar hade chans att vinna och jag hade "chans" att komma sist infriades.
Dom 2 i den 8 man starka startlistan som jag just idag hade en rimlig chans att slå körde båda punktering och bröt, så det blev en ensam, aktrerseglad, långsam och rätt tråkig resa mot mål för min del.
6e o sista plats av dom som kom i mål
Långt efter.
3e gången i livet som jag kommer sist på 25 års tävlande, så det får man ta.

Det jag däremot vet är att jag är den person i Sverige som sedan 2007 deltagit o kommit i mål på flest swecuptävlingar, alla klasser inräknade.
Har bara missat 2 race på 9,5 säsonger.
Sket i ett långlopp i Södertälje ingående i cupen 2008 och var langare på masters VM i Andorra när ett race gick i Göteborg 2015.
I alla andra race har jag passerat mållinjen med både bra o sämre resultat.
Alla är vi bäst på något....

Har inte ett lika bra facit på SM, men det återkommer jag till om nån vecka...

Inga kommentarer: