söndag, juli 31, 2016

Kul i Alingsås

Åkte till en tävlingsplats jag faktiskt aldrig varit på innan och det visade sig vara en av dom bättre tävlingsbanor o arrangemang man kan tänka sig.
Bokskog, utslagsgivande backar, kurvor o fint underlag och några små svårigheter i inspirerande fin inramning i Nolhagaparken i Alingsås
Själva loppet gick hyfsat och jag började med att vilt flåsande åka solo på en 9e plats följt av att lika vilt flåsande och dreglande fajtas med 2 andra om samma 9e plats.
Ungefär när jag var som tröttast i den fajten fick jag in en geting i hjälmen som stack o tömde allt sitt gift i min kala skalle.
Jag reagerar ibland väldigt starkt på getingbett, med utslag och svullen tunga, men inte denna gång som tur var.
Tappade dock lite fokus och därmed också mina 2 konkurrenter och blev 11a i mål trots att jag avslutade med ett rätt starkt sistavarv.
Anständigt avstånd till segraren denna gång.
Och ännu en gång i mål på en swecuptävling!!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Getingar gillar oss med lite eller obefintligt huvudhår! Därför kör jag med tunn huvudbonad nästan jämt.

stefan sa...

Ja de e nog 5e gången jag blir stucken i skallen. Får skaffa mig en sån där ful aerohjälm utan lufthål... nej förresten jag tar nog hellre ett par getingar... :)

Anonym sa...

HA,ha annars blir du väl först i skogen med aerohjälm eller är det någon som kör med en sådan?