lördag, september 24, 2016

Avhängd på LVG-KM

Jag pratade väldigt mycket innan start om att min gamla racer från 2008 var äldst i startfältet, vilket det visade sig att den faktiskt inte var.
Men redan efter 300 meter började kedjan rappa, så mest sliten var den i alla fall och fungerade dåligt i skarpt läge...
Det var bra fart på den 55 man starka klungan så det fanns inte så mycket utrymme för kedjetrassel och jag hamnade bland dom sista i den stora snabbåkande klungan.
Efter ca 10 km trasslade kedjan igen och då tog min för dagen ganska låga moral slut och jag släppte klungan som försvann.
Jag hade nog inte gjort nån större succe idag ens med en fungerande cykel då jag lider av extremt låg träningsmotivation.
Jag bröt först av alla så jag måste ju ha varit klart sämst i startfältet.
Kanske sämst av alla i hela världen?

Jag lärde mig 2 saker som jag redan visste sedan minst 20 år tillbaka.
1: Starta ej med undermålig cykel
2: Det går inte att tävla halvhjärtat


3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra lärdom som jag själv har lärt mig! Motivation kommer och går så den kommer säkert tillbaka när du minst anar det. Det var kul att ses!

stefan sa...

Ja, man lär sig nåt nytt eller gammalt varje dag. Ja det var ju tur att vi hann ses innan start, då min sorti blev rätt snabb.
Skulle det ha blivit nån dm-medalj för dig om du hade varit med i rätt klubb?

Anonym sa...

Eftersom jag inte jagade medalj försökte jag vara aktiv innan spurt. Tog en rökare mot Röksta men blev inhämtad. Då var benen slut även om jag låg bra till fram till brandstationen (2:a rulle). Hade jag jagat medalj hade jag satsat på spurt.