söndag, oktober 23, 2016

Distans på Autopilot

Jag har på sistone haft en tendens åt att tycka att distansträning är rätt tråkig och dagens 5 plusgrader o regn höjde inte min motivation.
MEN..!
Jag har en intränad mekanism som jag ofta använt när det är övertrist.
Kör på autopilot
Förutsättningarna är att jag är rätt utrustad och kör passet själv utan distraktion.
Neutral
Sen slappnar man bara av o kör och ignorerar regn kyla o motvind.
Oftast upprepas i mitt huvud en slinga av en låt som råkar dyka upp i mitt dunkla sinne.
Plötsligt har 3 tim gått.
På ett sånt pass behöver man inga vackra vyer , nya vägar eller fint väder.
Ca 2 tim in i passet såg jag en kråka vid vägkanten
Det är vad jag minns.
Är liksom nöjd så

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha grymt tomt! Jag har lite vila nu och börjar köra på i November. Bara för inspiration bokade jag en resa till GC 15 januari. Flyget kostade 1000 dineros typ :-)

stefan sa...

ja GC i jauari kan bli aktuellt även här