måndag, januari 23, 2017

Tillbaka från "Granckan"

Efter några dagars välbehövlig vila efter en veckas cykling på Gran Canaria körde jag ikväll det första 4*4 passet i källaren.
Å JÄVLAR VAD STARK JAG HAR BLIVIT!!
Eller också inte?
Var ett rätt medelmåttigt pass.
Var rätt medioker hela veckan nere på GC också av olika anledningar.
Artros i knät är en anledning.
Ett par kilo för mycket på kroppen en annan anledning.
Lite mättad på själva Gran Canaria, där jag cyklat rätt mycket sedan 1995 är en tredje anledning
osv..
Nästan 20 timmars cykling i berg på 6 dagar är väl ungefär vad jag pallar numera
Fick se lite världsstjärnor
Fick frysa i utförslöpor
Fick se tusentals fula människor och några vackra
Fick cykelbränna



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du börjar känna av att du är uppe på döhalvan ;-) Eller så är det helt enkelt pressen av att fylla visdom (50) som satt sig i knoppen, Iaf kan jag förstå att du som varit på GC så månat gånger börja kunna det. Du får hänga med till Italien i vår. Där är det god mat, vackert landskap och vackra tjejer ;-)
Må väl och träna på!

stefan sa...

Det låter fint med Italien, men tyvärr inser jag att såhär en vecka efter gc att mitt knä inte längre pallar att mangla en massa timmar i bergen i alltför koncentrerad mängd. Det har mest med en motocrosskrasch 1989 att göra, och kanske liiiite med åldern..
Det var kul ändå att träffa er därnere på gc o se andra än min rumskamrat GT :)

Anonym sa...

skador suger! Kul att träffa er också. Ångrar du dig om Italien så vet du vem du ska messa :-)