lördag, september 16, 2017

Kul i Kungsör

Inget tusenhövdat startfält i Tour Modeen i Kungsör idag, men fina banor o bra arrangemang.

Och om man kallar sig cyklist så ska man ju tävla under säsongen mellan April o Oktober.
Minst!
Det är inte alla som kallar sig cyklister som gör det....!
Om fler som kallar sig cyklister skulle tävla under säsong skulle det varit fler startande på såna här tävlingar!

Banan var rätt mycket omgjord sedan jag körde här sist, och det var till det bättre, med mera stig o nån backe extra.
En typ av bana som passar mig rätt bra
Min kropp fungerade normalt eller till och med riktigt bra, så jag kunde ägna mig åt att försöka hänga med 1an o 2an i H 40 klassen vilket jag nästan lyckades med och jag var total 3a i mål och bara dryga minuten efter segraren och ganska svårslagne H 40 åkaren Magnus Petterssen Almby ik och 20 sek från 2an.

I H 50 klassen var vi bara 2 deltagare och jag lyckades vinna den med rätt bred marginal (17 minuter)
Men om inte jag hade kört idag hade det bara varit 1 deltagare i klassen.


Och till sist så finns bara cykelvasan kvar, där ALLA i hela världen ska deltaga.

Bara för att ALLA i hela världen gör det!


Inga kommentarer: