söndag, januari 06, 2013

Trettondagsracet 2013


Jag säger det varje år, men det här racet har körts sedan 1997 i en nästan oavbruten serie och det har varit mellan 5 o 25 startande, beroende på årtionde o väderlek.
I år var vi 5 st..

Kort (ca 3 min per varv) tekniskt enkel bana med 1 st jobbig backe o lite isigt på sina ställen.
Som vanligt flest varv på en timme
Jag försöker alltid att köra fort just på Trettondagsracet för att få lite besked, men jag hade inte en chans mot GT som tog kommandot efter nåt varv och körde riktigt fort och lämnade mig och Johan Norin flåsande långt på efterkälken.
Jag hade sedan en fight med Johan i en halvtimme innan han drog ifrån mig mer o mer och jag blev lite trött kan man säga.
Och trött ska man ju bli, annars gör man nåt fel..?
Piggnade till något sista 3 varven men hade ändå hela uppförsbackens längd upp till andraplatsen och varvad av 1an.
Bra genomkörare.
Plågsamt men kul.

Nästa vecka är det Gran Canaria o mosa lite distanstimmar som gäller.
I solsken förhoppningsvis.

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får fina dagar.
Robban

stefan sa...

Hoppas jag med! :)