söndag, juni 01, 2014

Att möta sig själv på cykeln

Körde Västerås XC idag idag med en 4e plats som resultat.
Kanske hade kunnat tagit en 3e om jag skulle ha hunnit kört banan innan så jag hittade linjerna lite bättre, men jag var ljusår bakom dom betydligt snabbare o mer meriterade 1a o 2a placerade.

Man hade valt att göra den redan stökiga banan ännu stökigare vilket resulterade i partier där man typ mötte sig själv både vertikalt o parallellt..(?) i 5 km/h, följt av kilometervis med oändligt sten o rotskrammel, med avbrott för 100 m elljusspår.
Fanns en del rätt sköna byggda partier och dessa hade passat jättebra på en lite snabbare bana i övrigt.
Nu var det inte så.
Kanske 1 varv för långt också med tanke på att det är en litet race med relativt få deltagare med stor spridning


Körde med en för hårt pumpad reservframgaffel på hojen vilket inte gjorde resan och flytet bättre plus att min lite svaga form lyste igenom lite.
Svor lite.
Men jag fick iallafall en genomkörare och lite svältskak på vägen hem då jag inte orkade stanna o äta nåt.
Alltid nåt

Inga kommentarer: