fredag, januari 06, 2017

Trettondagsracet

Fyra män i födda -67 -68 -69 och -71 sågs idag vid 11-tiden cykla terrängcyklar runt, runt på en skottad bana i närheten av gamla militärområdet Nordrona i Norrtälje!
Dels för att föra en 20 år gammal tradition vidare, och dels för att det var rätt kul faktiskt.

Näst kallaste upplagan av Trettondagsracet blev det med -11 grader vid start o -8 vid målgång.
Tyvärr var det - 20 tidigare på morgonen och det ledde till ett rätt stort bortfall av det förväntade startfältet.
Varma kläder fick man ju ha, om någon undrar?
Startfältet blev ändå dubbelt så stort som jag innan förväntat mig och därmed blev i alla fall min inspiration tillräckligt hög för att jag skulle cykla riktigt bra och blev som traditionen nästan kräver 2a i racet.
Solens skinande på snöprydda träd verkade ännu vackrare efter avslutad ansträngning och varmt kaffetillskott.

Nu är det bara 20 år kvar till 40 årsjubileum av detta race och eftersom dom första 20 gick så fort så är vi snart där...

2 kommentarer:

Anonym sa...

20 års jubileum, grymt att ni håller i! Nu är GC nära så allt går ut på att vara frisk bland alla snörvlade ;-)

stefan sa...

Ja. Hoppas på bra väder där nere och att mitt knä pallar dom många timmarna i bergen. Ska bli kul o cykla lite i varmare trakter :)Ses där!