lördag, april 29, 2017

Intagen på säter...

...hade jag kunnat blivit idag, eftersom jag hatar att vänta på sena starter.
Provkörning av banan vid kl 1030 och start kl 1500 på dagens swecup premiär, blir lång väntan, men det löste sig med att vi med civila kläder tog cyklarna o kollade lite på Säter med omnejd i lugn takt
Kanske hade jag det ändå lite bättre än alkisarna vid ån?

Själva tävlingen löste sig också ganska bra och jag blev 2a i det lilla men rätt jämna H50 fältet efter ett rätt stabilt lopp där jag hade det trögt i början men körde riktigt bra i mitten av loppet samt blev lite trött på slutet.
Gjorde inga misstag egentligen förutom att jag kom på mig själv att bromsa onödigt tidigt här o där.
Man vill ju ha med sig den lilla fart men lyckas få upp..
Vi körde bara 1 varv kortare än elitklassen så det blev relativt lång åktid för att vara tidig swecuptävling.
Jag var en bra bit efter segraren men hade skaplig marginal bakåt också.
Skönt att stå på pallen direkt trots att dagsformen kanske inte var superbra, men den var inte dålig heller så jag kunde överhuvudtaget inte cykla fortare idag än vad jag faktiskt gjorde.

Inga kommentarer: