lördag, juli 22, 2017

SM MTB 2017

Jag gick in på en 7e plats i den ganska tunt befolkade H50 klassen på årets SM i Värnamo efter att ha gjort ett rätt stabilt lopp, utan att ha en kanondag men ej heller en sån där klassisk "SM-fail a la Stefan-dag" vilket ju annars är rätt vanligt med några undantag.
Pendlade mellan 6 o 7e plats hela loppet som för övrigt var lite väl långt för oss H50 gubbar då vi körde endast 1 varv kortare än herr-elitklassen.
Ledbrutna gamla gubbar ska helst inte hålla på längre än en timme på stenhårda XCO banor..
Men jag var faktiskt bara riktigt trött på 3e varvet av 5 och då tappade jag oxå mest tid på mina närmsta konkurrenter.

Banan var extremt rolig att köra men också väldigt utslagsgivande.
En riktig XCO bana


Jag skulle inte ha kommit sist i herrelitklassen och jag hade inte tagit medalj i Damelitklassen med den fart jag igår lyckades få upp med min värstingcykel, trampad av en hyfsat vältränad men ledsviktande man, utrustad med mushjärta som nästan förgäves försöker få ut mitt syrefattiga blod och tickar i 180 slag per minut i över 1,5 timmes tid.
Sånt är jobbigt.

Inga kommentarer: