söndag, juni 13, 2021

Plötsligt i Borås

Man vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt stod jag där på startlinjen i en tävling igen, för första gången på länge.

BCA racet i Borås. Västgötacup. Swe-cup. Corona-anpassat.

Ja, jag undrade vad jag gjorde där efter att jag kört ett långsamt träningsvarv med noll flyt.

Ringrostig på steniga banor och framgaffeln behöver fixas/bytas.

Första varvet på tävlingen fortsatte i samma anda med en vurpa över styret då jag på ett olämpligt o väldigt stenigt ställe fick bromsa för långsammare cyklist framför.

Pedalen karvade lite i smalbenet, bromshandtag åt alla håll o totalt tappad eventuell rytm.

Men jag gaskade upp mig lite och började cykla lite fortare och körde upp mig några placeringar o slutade 10a i H50 klassen, med en tid som även räckt till 10e i H40 klassen.

H 50 klassen innehåller numera rätt många snabba cyklister.
.
100 mil bilåkande för att få tävla i en timme. 

Klart värt det.

Blir kanske några race även i år, fast jag inte riktigt är med i matchen...






Inga kommentarer: