lördag, september 04, 2021

Avsteg från rutiner!!

Det var drygt 15 år sedan jag körde ett långlopp senast, om man bortser från nån start i Lida loop runt 2010

Men häromdagen hände det igen!!!!

Körde nämligen MTB -Vättern.

Vet inte om det räknas som riktigt långlopp med 50 km utan resultatlista, men...

Var en ganska trevlig upplevelse på supersnabba stigar o vägar med måttlig kupering runt Motala

Körde i mål på 1 tim o 52 min vilket tyder på hög medelhastighet för att vara MTB (Typ 26km/h i snitt)

Detta trots att ta mig fan alla öppna raksträckor gick i motvind...?

Tog ut mig och blev långloppstrött efteråt

En känsla som inte är lika behaglig som känslan man ofta har efter ett XCO lopp på nån timme.

Ibland gör även jag avsteg från mina rutiner.

Men det krävs nåt väldigt speciellt för att detta ska ske

Som den söta kvinnan vid min sida på bilden nedan.

Som får mig att göra en massa saker som jag nästan glömt

Som tex att deltaga i ett långlopp!!!


Anna heter hon

Världens bästa




Inga kommentarer: