söndag, februari 20, 2011

Klart sämst.

Jag stod som vanligt när jag ska rejsa på vintern och kollade lite på hur lite kläder man i kylan kunde ha på sig utan att frysa ihjäl under dagens lokala skidlopp, Nordronaklassikern över 11,2 km.
Man vill ju inte vara onödigt tung och så.
Men sen kom jag på att det var ett skidlopp jag skulle åka, så det spelade nog inte så stor roll om jag startat i skoteroverall och graningekängor, särskilt när jag inte lagt ner någon tid alls på att preparera skidorna sedan förra året vid den här tiden, plus att jag åkt väldigt begränsat med skidor i år och dom sista åren, så nån sensation var inte att vänta.
Och det blev ingen sensation heller...
Möjligtvis sensationellt dåligt glid..

Hasade ändå runt dom 11,2 kilometrarna på typ 42 minuter, och fick stryk av alla cyklister från klubben som var med.

Kul avbrott från inomhuscykel o kalla distanspass

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg i resultatlistan att du slog Stefan Larsson ;-)

stefan sa...

Jag var ju snabbare än min egen skugga..