onsdag, april 27, 2011

Den hostande farbrorn

Jag brukar äta lunch på olika restauranger och där möter man mest samma folk varje dag som sitter på samma platser o har samma rutiner, liksom jag.
För några år sedan när jag brukade besöka en restaurang nere i centrum så kom det alltid en stressad man in en stund efter mig.
Han ställde alltid stirrigt sin väska vid bordet och kastade sedan i sig maten på några få minuter för att sedan titta på klockan varpå han reste sig tvärt, klädde på sig jackan och rafsade åt sig sin väska och gick ut i snabb takt.
I dörren avlossade han ALLTID en ljudligt rosslande kort hostattack och tittade på klockan.
Sedan försvann han ut med ett ansträngt stressat ansiktsuttryck.

Jag kom på mig själv för nån vecka sedan att jag på samma stressade sätt oxå börjat hosta i utgången på lunchrestaurangen varje dag.
När jag kom på mig själv att jag var på väg att bli som den hostande farbrorn, så bestämde jag mig för att dra ner på takten lite.
Jag har stressat för mycket i vinter, men nu börjar det lugna sig.
Och jag kan bli den cyklande farbrorn istället.
Som ser annat än klockan o telefonen

Inga kommentarer: