söndag, maj 08, 2011

10a och 13 e..

..låter kanske inte så imponerande, men faktum är att jag gjorde riktigt bra tävlingar i helgen när SWE cup drog vidare till Hjo o Tidaholm.
Banan i Hjo där lördagens race gick är riktigt utslagsgivande med ordentliga stigningar och jag gillar den.
Hade bra ben igår och körde stabilt in på 10 e plats i stenhårda H40 klassen, där jag för övrigt är närmare fjolårets tätgubbar tidsmässigt, men tyvärr har det tillkommit några nya snabba 40 åringar i klassen så jag är ungefär lika långt från täten ändå.

Efter att ha genomlevt en natt på Tidaholms stadshotell, med typ sveriges största raggarbils parad alldeles nedanför fönstret, med medföljande skrikande fyllskallar o hög raggarbilsmusik så var det idag dags för Hökensåsracet.

På den banan hade jag ifjol kanske 2010 års "bästa ben dag", men det hade jag inte idag och dessutom hade den redan delvis snabba banan lagts ännu snabbare o flackare, och då finns plötsligt det några 40 åringar till som cyklar snabbare än mig.
Är ändå väldigt nöjd med andra halvan av loppet då mina långsamma ben plötsligt blev väldigt snabba igen och jag körde upp mig ett par placeringar och tog in en hel del på närmast framförvarande. Blev 13e

H 40 klassen blir bara hårdare o hårdare för varje år och det går verkligen snabbt, men jag behåller min position rätt bra faktiskt.
Om någon vill prova att bräcka placeringarna 10 o 13 i H40 i SWE cup just nu, så får han nog träna en del iallafall..
Eller vara talang.
Jag tillhör dom som får träna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man är alltså ingen dussinåkare även om man blev 12a?

/Peter S

PS. Ser att det är 14 st i XC-Cupens H40-klass som haft snabbare snittvarvtid i de tävlingar de kört, än den som leder cupen i H30...

stefan sa...

Kan ju omöjligtvis vara en dussinåkare som slår en sån stjärna som mig... :)

Vi kör iofs ett varv kortare än h30,men man kanske ska klassa upp sig på äldre dar..?