söndag, maj 29, 2011

Nöjd !



Jag är inte alls så påklistrat nöjd som på bilden efter helgens MTB tävlingar i Borlänge dvs etapploppet Borlänge tour.
Jag är nöjd på riktigt!
Jag kom dit med 2 veckors envis förkylning i ryggen och kände mig mer som en skinnslapp inte riktigt frisk gubbe än en hyfsat tränad 44 årig veterancyklist.
Dessutom skulle jag möta ett stort och framförallt starkt starfält på 30 man
På fredagens korta prolog kändes benen bra före start, men det visade sig sedan att jag bara hade nån sorts mellanfart i kroppen och det blev inte den bästa tiden jag presterat där, men det kändes ändå inom kontroll.
Innan lördagens XC lopp så kändes både ben o övrigt levande i mig väldigt segt, och jag var övertygad om att det skulle bli en helg av självförnedring.
Kändes oxå väldigt segt första 2 km efter start, och efter att ha försökt kört om ännu mer långsamtcyklande konkurrenter lite väl optimistiskt i ett trångt passage, med efterföljande vurpa som följd och riktning av styrtam mot ett träd, så var jag nästan sist.
Men då blev det fart på Stefan helt plötsligt.
Intog ett ganska högt tempo och hade efter halva loppet till min förvåning passerat alla utom 8 st.
Behöll 9 e platsen tills det var ca 400 meter kvar av loppet då jag var lite trött och blev passerad av 2 st i ett svep.
Var ändå nöjd o lite missnöjd 11a med sekunderna på rätt sida för att jag skulle vara 10a efter andra dagen
Dagens tempolopp på 10 km gick oxå över förväntan även om banans flacka slutdel, med tusen kurvor som man aldrig kan lära sig, tog knäcken på mig lite i år med.
Det var ändå värt allt flåsande då jag blev 9a på etappen o 9a totalt, vilket är mitt bästa resultat på Borlänge tour, vars banor inte passar mig perfekt.



Är alltid nöjd med topp 10 i hårdaste gubbklassen!



Posted by Picasa

Inga kommentarer: