lördag, oktober 20, 2012

Blötte ner mig

Med viss tvekan tog jag fram cykelcrosscykeln för att köra ett race i klubbens CX träningsserie.
Har faktiskt tränat ett pass den här veckan och det kändes riktigt bra..
Trots extremt blött väder så blev jag positivt överraskad av banan och av deltagandet (8 st) vilket höjde min motivation lite, och därmed blev jag även positivt överraskad av min egen dagsform som räckte för att upprätthålla så pass hög fart att jag inte iallafall inte vinglade omkull, även om jag fick ta det väldigt försiktigt vid springhindret då jag har en del problem med mitt gamla artrosknä just nu.
Kom ändå 3a i det blandade startfältet av snabba veteraner, motiverade banläggande cykelcrossfans, distanströtta unga elitcyklister samt den otränade jag själv och några andra gamla farbröder i min ålder.
Vi blev samtliga blöta o trötta.

2 kommentarer:

Christer Claar sa...

Tyder på bra grundträning :)

stefan sa...

Eller bra vila? :)