onsdag, juli 10, 2013

En gammal goding!

Jag är inte så mycket för "gamla godingar" överhuvudtaget, vad det än gäller, men ikväll när vi körde träningsrace på Nordrona (campus) och den fina banan där, som vi byggde 2004, men som inte använts av oss tävlare sedan 2007, så var det en positiv återupplivning av gamla minnen.
Banan var ordentligt packad o lättrullad tack vare en och annan "osynlig" MTB ägande motionär som verkar cykla där då o då på sommarhalvåret.
Föredömligt röjd o fixad av Johan o Jonka dessutom!
Hade fina ben igen, då jag nu gått in i mitt "vanliga" schema, som gör det lättare att styra dagsformen, vilket gjorde att jag hängde med betydligt mycket bättre.
Kan också konstatera att jag kör snabbare idag som hyfsat cykeltränad 46 åring än vad jag gjorde som "halvfet" halvskadad, multisporttränad 36-39 åring, åren 2004- 2006, när vi körde frekvent på denna bana...
Fan vad dålig jag måste ha varit ett tag.
Och fet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du glömt att det kördes en "stortävling" där 2008. Även om vi tuffa poliser och brandmän genade lite på mitten för vi var lite rädda för stenbacken...
Dock var underlaget då det sämsta efter mycket regnande.
Minns nu inte antalet startande, men vi var tvungna att köra två startgrupper.
Pratade med en som kom ihåg racet och leran...
Det var synd på regnet för det jättejobb hr Töjren gjort på banan då./Staf

stefan sa...

På den stortävlingen var dock inte jag med eftersom jag varken är polis eller brandman, snarare kriminell eller pyroman... :)
Men det har varit väldigt sparsamt åkt på banan sen dess i alla fall.
Men igår var det full fart :)