söndag, februari 02, 2014

Chockhalka i nya superblöta snön!

Rätt många helger i rad har jag kört race på GTs fina XC bana på olika sätt.
Idag kan man väl nästan kalla det race på riktigt eftersom starfältet var mycket meriterat med världsåkare på plats, blandat med dom värsta veteranerna i Sverige mm.
Och så jag o några till...
Blev ju blidväder och det var lite ovant att köra den invanda banan i ett för dagen betydligt sladdrigare före.
Ett före som blev som slemhalt efter ett väldigt blött o kraftigt snöfall som började efter en halvtimme.
Jag körde rätt skapligt i ca 40 min av det timmeslånga racet, men då ledde kombinationen trötthet, väldigt halt underlag och det faktum att jag blev varvad till att avslutande 20 min blev mindre skapliga.
Men jag är inte sämst i alla fall.

Blev sådär gubbtrött när jag kom hem och somnade sedan dreglande i vanlig ordning i soffan framför vintersport på tvn.
Denna gång med mjukisbyxor bak o fram..



3 kommentarer:

Anonym sa...

Var glad att det inte var cykelbyxorna som var ut och in! Tror att Vacchi cyklade så för nått år sedan :-) Var lite sugen på att fylla ut startfältet men när jag såg vädret i morse insåg jag min begränsning.

stefan sa...

Antar att det hann bli lite slirigt på erat distanspass också?

Jag har vänt klädesplagg bak o fram förut och ovetande gått omkring bland folk så detta var bara ett i mängden.
Men cykelbyxorna har jag koll på :)

Anonym sa...

Sista biten blev slirig. Men jag var ute tidigt och då var det fint. Tur att du har koll på cykelbyxorna :-)