söndag, maj 18, 2014

Det svarade inte...

.. nånstans idag, när Swe cup premiären i Vårgårda gick av stapeln på fina banor o fint väder.
Tyvärr gjorde jag idag ett mycket svagt lopp på banan där jag har mitt bästa swecup resultat.

Hade en bra startposition.
Och där tog allt det positiva slut nästan.
Sprängde mig på nåt vis redan i startloopen fast jag tog det så "lugnt" jag kunde.
Hade sedan inte ett jävla skit att komma med nånstans på banan.
Inte uppför.
Inte på slätan.
Kunde inte försvara positioner.
Kunde inte hålla rygg/rulle på dom horder av folk som jag tyckte hela tiden passerade mig.
Svag
Stel i utförspartierna
Flåsade som en gris utan att syre verkade komma ut i min kropp.
Inte en sekund av bra känsla

Att ha en sådan dag i ett rekordstort och rekordhårt H40 startfält resulterade i en 21a plats i det knappt 40 man starka startfältet.

Det andra lilla positiva var att jag trots den usla dagen kämpade och tog mig i mål.
Och att det går nya tåg

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dagsformen är viktig! Bra ändå att komma mitt i fältet. Nu har du chansen att glänsa på landsvägs i helgen i stället :-)

stefan sa...


Kör Borlänge tour i helgen så det blir tyvärr inget lvg race. Får försöka vara med nån annan gång.

Anonym sa...

Nu när XC-cupen är igång måste man ju kolla in dina rapporter och även om det inte gick som planerat, så levererar du härligt utlämnande tankar. Och om det är ngn tröst så skulle du iaf kört ifrån undertecknad. Lätt.
Numera glad (nja, inte ens det) motionär.

/Spetz

stefan sa...

Frågan är om inte en ledsen motionär hade slagit mig också ? :)
Det är bara att göra comeback nu när H50 klassen är en av dom snabbast växande klasserna.

Blev själv 7a bland H 50.
Kändes sådär.
Fast man e ju där själv snart..