fredag, maj 09, 2014

Upplandscup i Kvisthamra

16 personer kom till Norrtälje för at köra upplandscup i MTB, trots ett väldigt regnigt dygn.
Kände mig rätt pigg igår, men blev efter halva loppet frånkörd av ett par 13 och 14 år yngre konkurrenter som jag hade fått en liten lucka på efter 2 varv.
Spelade ingen roll att jag hade lite fördel rent tekniskt, dom var lite starkare.

Efteråt fann jag migsjälv med ett halv liter dregelslem på hakan, likt värsta skidåkaren på astmamedicin.
Men det var bara min styva underläpp som inte håller riktigt tätt än efter kraschen i April.
Hoppas att den kommer att hålla tätt såsmåningom
En dreglande gubbe kommer jag förmodligen att bli nån gång i framtiden i alla fall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har allergisnor över hela ansiktet nuförtiden....
Börjar gubbkroppen svara igen?

stefan sa...

Jodå det känns rätt bra. Tur att man slipper allergi o sånt. Körde ni "roslagsrundanracet" idag?
Själv blev de vindstilla distans me racern. Skönt.

Anonym sa...

Näe inget race, jag körde 4 timmar distans. Intresset för lvg- TT är litet eller nästan inget i Norrtälje. Så jag kommer att köra mer TT i Nyköping + att jag försöker köra någon SMACK så att formen kommer tills nästa vetcup. Ska nog försöka köra lite MTB också :-)

stefan sa...

Får försöka tajma in finsta gp nån annan dag framöver, så det blir lite landsväg också.

"Bajkparken" i kvisthamra blir bättre o bättre så de är bara att prova mtb där. Banan pilad, snart grusad på ala nödvändiga ställen, jobbig men skön backe finnes, chickenlines finnes.

Sen har jag en till fin värsting mtb tillsalu snart också :)
26 snabba tum för ca 13000 Motsvarande snabb 29 kostar minst 50000 kr

Anonym sa...

Det som gläder mig speciellt är chickenlines :-)