fredag, juni 05, 2015

Custom-made

Pressade kroppen o testade världsunika testprylar på cykeln igår kväll när det var upplandscup på Kvisthamra-bikepark-banan.
Tog det lite väl lugnt i starten och fastnade lite bakom folk, men var nästan ikapp tättrion ut på andra varvet, men jag kom inte ända dit utan fick nöja mig med att vinna H40 klassen med ganska god marginal.
Fick lite prologhosta av all torr o pollenrik luft

Dom världsunika testprylarna var framtvingade av mig själv, då jag inte fått tag på några så kallade "Bottomless Tokens" till min Rock shox brain framgaffel som slår igenom alltför lätt.
Att epoxylimma fast ett rött elastomergummi från en Manitou 2 gaffel från -92 i luftpåfyllningslocket gjorde den övre luftkammaren lite mindre, vilket var önskvärt, och vips så hade jag en mer progressiv gaffel som inte bottnade i första taget.
Så dom grejorna får sitta kvar
Tänk att jag fick nytta av delar från en gaffel från 1992, förövrigt den första jag köpte.
Kostade ju trots allt 4500 kronor då..
Dyrt på den tiden

Inga kommentarer: