torsdag, augusti 27, 2015

Andorra

Ända sedan jag lusläste kartböcker på mellanstadiet så har dom små länderna i Europa intresserat mig, och tack vare cyklingen så har man nu besökt några av dom.
Denna gång Andorra och drickalangare på Veteran VM i MTB.
Mycket berg o sol o hög höjd
Mycket shopping o turister i huvudstan där vi bodde
Och en miljon i minuten vid mobilsurf
 
Tävlandet gick riktigt bra, och jag lyckades bära hjul, langa dricka o skrika fram en 6e plats för Gunnar som sin vana trogen gjorde ett mycket bra lopp.
Han verkar fungera bra på hög höjd utan anpassning
Väldigt nära medalj o inte så långt från guld.
Jag var precis så nervössvettig o skitnödig innan som om jag själv skulle ha kört, och nästa lika urladdad efteråt.
 
Katten blev glad när jag kom hem, och skulle jama mig välkommen, men hon hade förmodligen inte jamat sedan jag åkte så det kom bara ett hest pip.
Hon tog igen det senare med råge.
 
Hemma på låg höjd i Sverige körde jag idag mitt första träningspass på en vecka.
På stigar o vägar på Vätö där jag en gång i tiden idkade moped-anarki innan det byggdes bro dit.
Körde i sån där mellanfart som inte ger nån träning.
Men jag har samlat på mig minst 10 st röda blodkroppar på den höga höjden i Andorra och det måste ju vara en ökning med minst 50 procent i mitt blaskiga blod.
Så jag blir farlig i höst
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot att se resultatet av ditt höghöjdsläger! Jag har klarat av lilleputt länderna:
Monaco, Luxemburg, Lichtenstein, Andorra, San Marino och Vatikanstaten ;-)

stefan sa...

Jag har en bit kvar alltså :)

Anonym sa...

det är ju det som är det fina, det finns alltid nya spännande platser att besöka. Tex Lichtenstein körde vi in i och fikade bara för att ha varit där :-)