söndag, augusti 30, 2015

Åååh Åkersberga!

Åkte till Åkersberga för att delta i Hacksta xc, vilket är den geografiskt närmaste mtb tävlingen i kalendern.
Vet inte om det är miljön i detta samhälle men jag drabbas varje gång av lite olust när jag kommer hit, så även denna gång lite oväntat, då jag var rätt sugen på att rejsa innan.
Uppvärmningsvarvet kändes inte speciellt bra och jag skakade mest runt och undrade om jag blivit för gammal för stökiga banor som denna, trots att jag är hyfsat teknisk .

Loppet blev dock ok, även om det inte var det bästa i år och jag fajtades om platserna runt 5 i klassen, men blev 6a efter att fått kämpa ordentligt nästan alla meter på banan utan att nåt gick speciellt "lätt".
Banan var också roligare att tävla på än att bara cykla runt på.
Fick stryk av några som jag helst ska vara före, men slog även folk som jag sällan slår.
Det kom dessutom en regnskur på slutet som räddade mig lite då mina ben började bli slitna.
Ju halare det blir desto mindre betydelse har hög effekt.
Och jag är ju inget effektmonster direkt, men känner mig trygg i väta o halka.

Lämnade sedan Åkersberga bakom mig till förmån för solen i Norrtälje.

Inga kommentarer: