lördag, september 12, 2015

2a!

Klart äldst i det 11 man starka H40 fältet, och näst snabbast, var jag idag när en deltävling i Västgötacupen avgjordes i Hallby i stort sett på fjolårets SM banor med några få förändringar/förbättringar.
Den här banan är extremt fysisk och man får inte gå ut för hårt, för då det gonatt.
Att jag inte skulle ha en chans mot Gunnar visste jag redan innan loppet (eller ja redan för typ 20 år sedan faktiskt) men visste att jag skulle ha chans på en eventuell pallplats

Och efter ett kontrollerat lopp med lite fajter om placeringarna i början av loppet så kunde jag faktiskt öka lite på sista varvet av 4 o gå mot en rätt ohotad 2a plats, och inga H50 gubbar före heller.
Skönt flyt o bra ben


Helt klart värt 7 tim bilfärd för att få åka fina race på riktiga XCO banor.

Igår skrotade jag rätt ordentligt igen under mitt väckningspass på min träningsbana.
Styre i ett träd (igen) o luftfärd framlänges nerför en stenbacke, men denna gång med en påpassligt cykelavhoppande Stefan som endast fick några djupa jack i ena knät.
Adrenalinpåslag, knädarr och blodutgjutelse.
Började dock inte grina

Plåster på idag



4 kommentarer:

Unknown sa...

Man får gratulera farbror till pallplatsen:-)

Unknown sa...

Bra jobbat Stefan!!!
Christofer

Unknown sa...

Bra jobbat Stefan!!!
Christofer

stefan sa...

Tackar. Ja det finns prispallar även för mig ibland :)
Fick till körningen riktigt bra oxå