lördag, september 19, 2015

SWE-Cupfinal i Högbo

Senast jag tävlade i Högbo var 1995
Då var det mest stenig, stökig skogsstig med avbrott för sega skidgator  a la Gästrikland style.
Då blev jag jättetrött o bröt loppet

I år 2015 var det mest stenig, stökig skogsstig med avbrott för sega skidgator a la Gästrikland style..
Några branta korta backar o nån stenkista var skillnaden.
Jag blev jättetrött men kom i mål.

Trots att det kändes skittrögt hela loppet så var jag ganska bra med, ända till sista kvarten ungefär.
Då försvann farten, flytet och moralen helt pga trötthet och jag tappade 2 minuter mot cyklisterna jag hade runt mig bara på sista 3 kilometrarna.

Är inte direkt lyrisk över Gästriketerrängen, men den tar trots allt ut sin rätt i form av trötthet

Stökig hal stenig stig passar mig hyfsat även om  jag inte tycker det är speciellt kul när det blir för mycket, men det är dom där sega skidgatorna mellan som dödar mina ben så att jag inte heller orkar hålla flytet i skogen i en nedåtgående spiral till närmast stillastående.

Slutade 8a av dom 13st som behagade starta och där 10st nådde mållinjen.
Gjorde en rekordsnabb sorti från tävlingsplatsen följt av svältkörning i bil hem.

Tog vägen över Gysinge hem, där man passerade andra orter där tiden stått stilla sedan 1995...

Inga kommentarer: