lördag, mars 19, 2016

Trevlig Keps cup premiär

Plötsligt står man där på startlinjen.
I år igen!
Keps cup-premiär idag i Täby med totalt runt 100 startande och torra banor.
Fick inte punktering i år, vilket jag fått dom senaste 2 åren just i Täby (och därefter en punkafri säsong.)
Det gick däremot riktigt bra även om jag inte slogs om segern i klassen.
Jag hamnade nästan direkt i en grupp på 6-7 skapligt snabba H40 gubbar.
Flera av dom har jag aldrig matchat förut, men det gjorde jag i dag.
Benen snurrade på perfekt överallt och om man ändå ska klaga lite så saknades det kanske lite styrketryck när det behövdes samt att jag kanske körde lite onödigt försiktigt utför, för att undvika punktering i år.
Utförsfarten räckte dock till för att hänga med.
Blev runt 7- 8 i klassen, men bara små sekunder fram till 5e och ca 25 sek till 4e.

Jag har i alla fall inte blivit sämre av min vinterträning.
Att bli bättre är ju inte självklart
Särskilt inte i min ålder....



Inga kommentarer: