söndag, maj 21, 2017

Medelmåttan

I Tisdags när jag tittade till cykeln efter förra helgens fiaskorace fann jag en stor del av orsaken till det extremt dåliga resultatet.
Bakbromsoket hade fått en smäll kommit snett efter vurpan i starloopen och jag hade med andra ord kört hela racet med ett bakhjul som knappt gick runt...
Och jag som bara trodde det var dåliga ben och extrem otalang...

Trots detta var jag VÄLDIGT osäker på min förmåga när vi i Fredags åkte upp till Borlänge för att köra 3 dagars etapploppet Borlänge Tour.
Fick beskedet att jag inte är helt värdelös i alla fall och blev till slut totaltrea i H-50 klassen efter 3 jämna etapper med platssiffrorna 4-3-4.
Hade dock hela tiden en lite medelmåttig känsla i kroppen och körde också medelmåttigt fort och blev medelmåttigt trött.
Jag vet att jag kan cykla lite fortare än så här, men det var ändå bättre med medelmåttigt än katastrofalt, som det var förra helgen.



Inga kommentarer: