måndag, augusti 21, 2017

Utanför pallen...

...men ett bra lopp.
Swecup i Göteborg i helgen på regnblöta lite slippriga banor, viket passar mig rätt bra trots att jag kände mig ovanligt osäker före start, för det såg ju så halt ut.
Kanske vurpar jag o bryter sönder min sköra kropp?
All osäkerhet försvann när starten gått och jag trivdes som vanligt bra i det hala o skitiga.
Hade bra ben utom på dom snabbaste tramppartierna och gjorde, trots lite köande på första varvet, ett av säsongens bästa lopp, men blev ändå utanför prispallen.
Dom 3 framför är tyvärr också skickliga i det hala och har varit bättre än mig hela året i övrigt och det var i alla fall anständiga avstånd framåt.
Faktum är att det var länge sedan jag var så "nära" segrartiden i H40 klassen, men jag har varit närmare i H50..

Tog även in poäng i cupen på totalledaren som var bakom mig i helgen
Bra där!

Inga kommentarer: