söndag, augusti 27, 2017

Hacksta XC

Det var tävling i grannorten Åkersberga idag så det blev nästan för mycket cykel i förhållande till bilkörning..
Det blev ett jävligt jobbigt race för mig idag i det klassblandade startfältet men jag lyckades grisa mig kvar bakom en grupp yngre konkurrenter som jag vet är jämn med i 2 varv, sen var det nästan gonatt på det 3e varvet, men jag grisade och grisade även ett 4e varv och till sist fick jag trots detta spurtstryk av en konkurrent som kom bakifrån på slutet.
14e plats o 2a bland H50
Jag var så jävla trött att jag mådde illa ända fram till kvällen
Det är på gränsen till överjävligt att köra MTB när man får kämpa för varje meter.
Men det har jag snart glömt.

En del av plågan finns med på film och jag syns första gången vid ca 26.40 minuter Här:http://per-kumlin.blogspot.se/2017/08/hacksta-xc-ar-nu-kort.html

Kan hända väntar min sista oxvecka i arbetslivet nästa vecka?
De är ju lite positivt i alla fall

Inga kommentarer: