lördag, maj 16, 2020

Jämna ut kurvan

Slog mig på fingret häromdagen o fick blånagel.
Detta skapade stort lidande för mig och skulle kunna leda till komplíkationer i form av tex blodförgiftning o eventuell död.
Inget land införde nån lockdown för detta vad jag vet, och slägghammare har inte förbjudits.
Ingen rusning efter skyddshandskar heller.
Det finns inte så mycket studier om hur farlig en hammare egentligen är o ingen vet hur många som skulle kunna dö av ovarsamt användande av detta lömska verktyg.

Så mitt råd är att hålla minst 2 meters avstånd till hammare.

Körde ett omotiverat hatpass på cykeln idag i snöhagel, trots Maj månad.
Det finns få studier om hur många som egentligen fryser ihjäl på cykel i Maj, men jag kunde ha blivit patient zero.
Den som alla söker efter.
Så kunde det ha varit.

I övrigt så är jag mest desillusionerad över att för första gången på väldigt många år inte förbereda mig för nån form av tävlande vid den här tiden på året.
Är i bra form.
Vi leker tävling ibland för att stilla begäret.
Det är minst 200 meter mellan varje deltagare redan efter ett halvt varv.
För säkerhets skull.
Tror jag?

Och
Kvinnor har börjat titta på mig.
Kanske är dom bara betagna av att få se världens äldsta förvirrade pojke, som denna vår är extra förvirrad.

Jämna ut kurvan någon!!!










Inga kommentarer: