torsdag, juni 18, 2020

Människan breder ut sig. Del 1 (av drygt 7,5 miljarder)



Att klippa gräs på sin tomt är ju nåt som man gör för att man inte ska bli helt igenväxt och för att vi människor tycker det är fint med klippta gräsmattor.
Dessutom tycker jag att det är rätt roligt.

MEN för dom hundratals insekter i form av skalbaggar, små fjärilar, myror samt sniglar o spindlar som råkar finnas eller lever i min gräsmatta är det ju inte lika roligt.

Varje gång jag klipper gräset så fullständigt massakreras det massor av liv i något som för dom framstår som en stor miljökatastrof, eller rent av en apokalyps.

HÄR DÖR INTE BARA NÅGRA FÅ GAMLA, SJUKA OCH SKÖRA, UTAN HÄR DÖR DET MASSVIS MED UNGA FRISKA LEVANDE VARELSER MITT UPPE I SIN PRIMETIME I LIVET!!!

Mycket tragiskt.
Tycker jag faktiskt!
Ibland
Kanske alltför ofta?

Men åh va nöjd jag känner mig med min nyklippta gräsmatta....!



Inga kommentarer: