söndag, juni 28, 2020

"Take a cup of coffe and a quick romance"

Skön lugn solocykling på småvägar upp till Grisslehamn å tillbaks idag.
Där checkade man av svindyr lunch på L8 i hamnen och deras goda fisksoppa.
Lite brygghäng i hamnen o avslutade med lite kaffe med tillbehör OCH en såkallad quick romance.

En quick romance är då för mig en liten flirt med valfri attraktiv kvinna som man får nån form av kontakt med på cafe, restaurang eller liknande.
Bekräftelsekicken man får av en sådan varierar allt ifrån några sekunder upp till en dag.
Sedan oftast en kortare saknad i några sekunder men i värsta fall betydligt längre
Dagens quick romance var av det kortare slaget följt av några sekunders lättare depression.

Man får däremot inte köra quick romance för många gånger med samma person.
Detta leder oftast bara till förväntningar och besvikelser.

Jag kan sånt här.....


Passade sedan på att köra lite grusad stig med landsvägsracern ut till Albert Engströms atelje.

Albert var inte hemma, men jag tar lätt hans plats som ångestfylld konstnär med utsikt över havet.

Medan jag var därinne passade jag på att ta en spegelselfie i den stora spegeln och jag fick en perfekt bild av mig själv i det vackra ljuset.... Men.man ska visst kolla i kameran o inte i spegeln...
Och mitt inre motstånd mot kameror lyser igenom ordentligt här....

På vägen hem så kom jag på det!!
Sådana här varma dagar är det absolut bästa man kan göra att cykla lugna landsvägspass.
Men man måste nog vara såpass tränad att man inte behöver anstränga sig så mycket för att hålla skön vindfläktande fart.
Jag mötte o cyklade om många som kommit på samma sak idag.

Ps "Take a cup of coffe  and a quick romance" är en textrad ur en låt av sång o skojmannen Robban Brobergs lite okändare verk från typ sent 80 tal.

Faktiskt en heeelt värdelös låt.


Inga kommentarer: