tisdag, maj 06, 2008

God fortsättning..

.. var alltid det första en tidigare arbetskollega sa i mellandagarna. Han var en rätt enkel typ som inte höll reda på så mycket annat än helgdagar, vilket år man skulle rösta, Hockey-VM och vilken dag man skulle ställa om klockan till vinter respektive sommartid. Det gällde att vara snabb om man skulle hinna säga "god fortsättning" före honom när man kom till jobbet mellan jul o nyår. Det var liksom hans grej..
Jag lyckades vara före honom efter några år och han blev märkbart besviken. Nu fick han ju vänta ända till Hockey-VM innan det fanns nåt viktigt att prata om igen.
Nej, man skulle ju ställa om klockan först...

Jag har märkt att jag på senare tid mest skriver om min ointressanta träning på denna blogg.
Det kanske blir en ändring på det?
Men inte idag.
Började resten av säsongen denna kväll med styrketräning med lite ökning av vikterna som lades på. Det var länge sen.
På gymet fanns feta o fula blandat med smala o snygga.
Vissa åkte stadsjeep till gymet medan andra cyklade.
Dom fula åkte stadsjeep.
Dom snygga cyklade.
Jag cyklade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja snygging! Ska du inte åka med och köra ESDUU i dag?

stefan sa...

Nej, jag var tvungen att köra ett svältpass ikväll, för utseendets skull... :)