söndag, maj 04, 2008

Världens längsta bortförklaring..


... hade det här inlägget kunnat bli, men jag håller mig till en drastiskt kortad variant.
Jag blev 9a i första deltävlingen i svenska MTB cupen, numera även kallad Kalas cup, efter sponsorn.
Detta var nästan en bragd av mig...!!?
Fel däck vid provkörning av banan gjorde detta meninglöst då det var för halt för semislicks.
Var för blöt o kall för att orka byta
Min Golf 2.0 årsmodell 2001 med 7900 mil på nacken vägrade sedan starta och en gul lampa lyste mig i ansiktet.
Nåt med insprutningen?
Tvingades i spöregn cykla 40 min från tävlingsplatsen till motellet där vi bodde, med diverse förnödenheter o kläder instoppade innanför jackan. Glömde självklart linsvätska mobiltelefon o tandborste kvar i bilen.
Sov med elementen på fullt för att torka dom cykelkläder som jag nästa morgon skulle tvingas sätta på mig och cykla tillbaks 40 min till tävlingsplatsen, halvblind med en ( 1) kontaktlins.
Bilen stod som tur var kvar o däcksbyte o klädbyte o linsbyte skedde i nån sorts koma, hela tiden med tankarna snurrande hur vi skulle komma hem, hur mycket som var fel på bilen, allt strul .. osv osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv.osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv. osv..... O.C.H. S.Å. V.I.D.A.R.E..
Värmde upp i övertygelse om att denna "uppladdning" skulle bli för mycket för mitt bräckliga psyke.
MEN, starten gick och efter halva loppet låg jag fortfarande 7a och körde skapligt men fick kämpa för varje meter. Dom flesta av dom bästa i H-40 var på plats så det var bra.
Tappade 2 placeringar under en liten svacka i loppet, men kom tillbaks lite på slutet o lyckades bärga en topp 10 placering vilket jag får vara nöjd med. Jag var mentalt tömd när jag kom i mål.
Hur resten av dagen blev orkar jag inte prata om, men vi kom hem iallafall, många timmar o tusenlappar o omlastningar o incidenter senare....


Nu kan jag liksom katten, luta mig tillbaks en stund och konstatera att jag kör lika fort en motig kämpardag i år, som jag gjorde en härlig flytdag i fjol.




Inga kommentarer: