söndag, maj 25, 2008

I virtuell ledning


På stora etapplopp typ Tour de France så växlar ledningen många gånger under ett lopp, och ibland kan man även mitt under etappen höra att någon är i virtuell ledning just då.

Jag körde MTB etapploppet Borlänge tour i helgen.

Fredagens prolog är väl mest en start på själva tävlingen, men det är ju alltid kul o se hur fort man kan köra jämfört med konkurrenterna på 2 km cykling. Jag körde inte speciellt fort även om det kändes så. Det var många som slog mig, men det handlar ju bara om sekunder.

Lördagens XC lopp var lite viktigare för själva totaltiden, och där la jag det mesta krutet denna helg. Hade för trivsamhetens skull ganska bra slätdrag vilket är nödvändigt på denna lite speciella bana utan direkta tekniska svårigheter. Jag gick ut löst o avancerade och jag lyssnade vid varje varvning på om superspeakern Roberto Vacci skulle säga vilken virtuell placering jag låg på under loppet... Men det var bara min inre speaker som höll reda på att jag låg på en virtuell 10e plats ett tag för att sedan falla till 11e.

Söndagens tempolopp körde jag bra, men dom andra körde oxå bra och bättre. Jag slutade totalt på en 10e plats i hela tävlingen i H40 klassen, men virtuellt i mitt huvud så hade jag vunnit eftersom jag tidigare år haft svårt att hävda mig just på Borlänge Tour.

Målskynket var befriande
Nu dröjer det till augusti innan svenska cupen rullar vidare men det är ju några andra race mellan oxå.
Jag lovar att inte uppdatera bloggen så lite som jag gjort denna vecka, bara så ni vet, alla tusentals fans därute...

1 kommentar:

Gunnar Töjren sa...

Bra kört av dig med Stefan!!!

ja!!! nu får du skärpa dig lite!!! Du kan ju inte bara ha ett inlägg i veckan!!! Flitigare uppdateringar tack!!!

Ses imorrn på cykel, då har vi solen strålande över oss och fikat utomhus kommer smaka extra gott!!!