lördag, november 15, 2008

"Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal"


Det fanns ett STORT mentalt motstånd i mig när jag tog mig iväg till Vagnhärad för att åka nyuppfunna vinter-tävlingsserien i MTB, coffe cup. En bra ide av några satsande veteraner i distriktet som samlas en gång i månaden hela vintern för att kolla statusen.
Jag hade ingen lust att kolla nån status idag, men jag slapp iallafall sitta inomhus o köra 4*4 intervallerna som i vanliga fall står på programmet på Lördagar.
Väl på plats efter en snabb bilfärd i koma, så bjöds man på lite uppiggande kaffe o såsmåningom en bra bana, med hälften snabba eljusspår o hälften snorhal Novemberskog i kuperad terräng plus en oerhört blöt o seg åker med skaplig lutning som tog över 2 min att ta sig uppför.
Jag kom 2a av dom 9 startande, men det var nog dom flesta andra som körde lite svagt mer än att jag var stark, även om jag tog några bra skalpar, typ.
Alla ligger olika till i träningen så här års.
Jag ligger bra till.
Tydligen..?

Åkte bil ännu snabbare på hemvägen, dock inte i koma.

Inga kommentarer: