söndag, november 02, 2008

Vinterträningsschema två punkt noll punkt ett?

Det är fortfarande så att dom största konstverken är dom som inte syns.

Men här visas ett av dom upp helt överaskande!! Mitt vinterträningsschema som jag som vanligt följer tillpunkt o pricka

Måndag: Cykelintervall inomhus, 8ggr 6 min på 80-85% av max.
Tisdag: Styrketräning bål 30 min (Lättare än i fjol, eftersom jag "ej behöver" mer)
Onsdag: Distanspass cykel i lugnt tempo. 3tim. (I år kör jag utan att vara hungrig innan.)
Torsdag: Cykelintervall inomhus, 20 sek igångdrag 40 sek trampa lätt, upprepat 32 ggr. (Detta är det nya!!)
Fredag: Vila
Lördag: Cykelintervall inomhus 4ggr 4 min på 90-95% av max med upp o nervarvning. Eller träningsrace av nåt slag.
Söndag: Distanspass cykel i lugnt tempo. 3tim.

Självklart blir det under längre ledigheter osv utrymme för tyngre veckor o kanske oxå lättare veckor, men schemat ovan körs resten av "oxveckorna".

Jag är redan klar med första 2 veckorna o det känns i benen att ett extra intervallpass är inlagt per vecka. En annan skillnad är att en del av passen går på andra veckodagar mot i fjol, men det vet ju inte kroppen om.
Alla som förstår nåt om träning o cykel, vet vad respektive pass syftar till att förbättra
Alla som förstår nåt om mig, vet att förbättringen blir marginell.
Men även marginella förbättringar är förbättringar.
Det finns faktiskt dom som fått smaka på mina marginella förbättringar dom senaste 2 åren.
Otroligt nog!

Inga kommentarer: