fredag, oktober 31, 2008

Stabilt

Min största skräck är att bli en fet gubbe! Gubbe kommer jag kanske att bli, eller kanske redan är, men aldrig en fet sådan.
Jag väger mig däremot ganska sporadiskt, kanske 10 ggr per år för att se att allt är ok.
70 kg o 5 hekto väger jag nu och ungefär där har jag stått ett tag nu, med några hekto hit eller dit.
Det är 3 kg mer än vad jag vägde när jag slutade högstadiet 1983, men 6 kg mindre än vid samma tid ifjol.
Frågan är om jag kan köpa en cykel från biltema som väger 6 kg mer än min tävlingshoj och cykla lika fort som jag gjorde ifjol.
Kanske inte, men det är ändå skönt att inte bli en fet gubbe... som slipper tänka på att man sitter o åker omkring med onödig barlast på 5-10 kg.
Och än kan jag se mig i spegeln utan att se en fet gubbe.
Och det är det överlägset viktigaste.
Stabilt.

Inga kommentarer: