lördag, oktober 25, 2008

CX


Kompenserade min begynnande höstfetma med att montera stel carbongaffel o ta bort flaskstället, så det blev så mycket cyclocrosshoj som möjligt när årets första klubbrace i cyclocross kördes på en jobbig bana hemma hos Gunnar T.
Orkade inte byta till snabbare däck så dom tröga XC däcken fick duga.

8 st startande med en del folk från grannklubbarna.
En riktig CX bana på o bredvid en seg sluttande åker med några vägavsnitt i nån springslänt. Syreupptaget avgörande.
Jag hade bestämt mig för att gå ut lugnt eftersom jag suttit o segat ihop på kurs dom senaste dagarna, men när starten gick körde jag järnet o fick lite lucka direkt. Fick en liten reaktion av detta nåt varv senare men det fick alla andra oxå, utom Gunnar som körde ifrån mig som skit direkt när han gått förbi med sin CX hoj. Kanske var han arg efter att jag lyckats sparka sönder hans nya Polarklocka när jag hoppade av hojen vid några springhinder.
Det var lugnt bakåt o jag kunde köra med jämn o hög puls runt mjölksyratröskeln resten av loppet o drog ändå ifrån dom bakomvarande.
Som vanligt körde jag bra uppför o medelmåttigt på slätan.

Hade räknat med hårdare motstånd om andraplatsen. Jag blir ibland lite förvånad att det finns folk som är tröttare och kör saktare än jag när man tävlar.
Men det finns det faktiskt, så jag kanske inte är så pjåkig ändå, trots lite hösthull runt magen..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: