måndag, oktober 20, 2008

När hade jag tur sist?

Det är i och för sig tur att man fortfarande lever eller nåt, men jag har nästan aldrig tur utöver det.
Inga större tips eller lottovinster
Byter jag kö på ica för att det ska gå fortare så kan man ge sig fan på att det strular i just den kassan.
Alltid rött ljus när jag har bråttom.
Sjuk på träningslägret.
När jag får tummen ur arslet o köper nåt dyrt så blir det extrapris på samma vara veckan efter.

OSV.

Men igår hade jag tur: Beställde en Rock Shox SID VC framgaffel för extrapris a 6395Kr.
En halvtimme senare var extrapriset borta o den kostade plötsligt ordinarie 8005 kr.
Det är sånt vi människor kallar tur.

För ingen vettig människa (utom jag) reflekterar över att det är tur att man överhuvudtaget lever.
Eller otur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte Stenmark som sa att "ju mer jag tränar, desto mer tur har jag".

Fast du tränar ju rätt mycket och det kan hända att du redan fyllt din kvot av tur. Det blir alltså kanske inte så mycket bättre än så här.

Sedan tror jag inte att du kan matcha det här: Trasig bakväxel, havererad bakdämpare, punka och sprängd gaspatron under samma lopp. Men å andra sidan så undviker du ju att köra långlopp.
Som tur är.

stefan sa...

Stenmark hade självklart rätt. Genom att träna mycket så kan man tvinga till sig lite tur o inte lämna så mycket åt slumpen.
Men va hjälper det i kön på ica? :)
Eller om man kör heldämpat. ;)

Gunnar Töjren sa...

OK DÅ!!! Lyssna på det här!!!!

HHJJJJJÄÄÄÄLLLPPPP!!!!!!!!


Slå det om ni kan!!!Så mycket otur att man bara får fram ett ord!!!