lördag, oktober 04, 2008

KM landsväg 2008


Över 20 startande med folk från alla möjliga klubbar i länet. Bland annat en U23 VM cyklist.

Körde som vanligt på attack från början men benen hade inte den rätta attacken idag, så jag blev istället trött när jag misslyckades med att gå med den första o lyckade utbrytningen med 3 starka cyklister. Körde sedan mer avvaktande ett tag.
På sista varvet saknades den där lilla turen o det där lilla sista i benen för att inte bli bättre än en sån som går i mål i huvudklungan.
Och gå i mål i huvudklungan, det är "JÄTTEKUL".
Sitta i en klunga o titta på när tävlingen pågår är det värsta jag vet!!
Men det var bra motstånd idag.
Är ändå glad att ryggen faktiskt blev bättre av att vräka på lite med cykeln.
Är dock lika trött som katten nu, efter ännu en cykelsäsong.

2 kommentarer:

Greijuz sa...

Ah, det är väl bara att snacka ihop sig med någon/några och göra en utbrytning!?
Strunt samma om det håller eller inte. Du slipper ju i alla fall sitta och tråka i klungan :-)

Lustigt i alla fall det där med "utbrytningen". Varken jag eller Scott hade någon som helst avsikt att göra en utbrytning. Jag gick bara upp i spets i medvinden och tryckte lite extra uppför för att sätta lite respekt. Jag blev rätt förvånad över att det sprack upp direkt och både Scott och jag var rejält förvånade. Vi körde på lite avvaktande ett tag för att se om klungan skulle ta sig samman och gå ikapp men när vi slutligen blev tre började vi elda på lite mer...

stefan sa...

Jag snackade ju med dig innan, men du/ni var för starka. :) Jag brukar inte ha några problem med att göra iallafall ett starkt ryck i början, men benen hade ingen udd. Är dock mer besviken över ett ryck i en backe på slutet av loppet som VM åkarn gjorde som jag var med på riktigt bra, men blev då nästan prejad i diket av en vinglande cyklist o fick börja från noll typ. Fick syra som fan i stället som satt kvar till mål. Om jag orkat gått med i din grupp så hade jag nog inte kunnat gjort annant än hängt på rulle.(Vilket ni inte tillåtit mig göra) Ni var för starka. Särskilt på slätpartierna där jag är rätt kass faktiskt..
Både jag o GT hade dig som favorit till segern i loppet o vi fick rätt.
Grymt starkt kört.
Hörde att du kanske skulle till Norrtälje o cykla i morgon Onsdag. Jag är tyvärr inte ledig denna onsdag..