måndag, oktober 06, 2008

Varför har knarkare raggiga schäfrar?

Här hade jag från början tänkt att skriva ett seriöst, långt o lite lätt insnöat inlägg om min kommande vinterträning.
Men jag väntar nån vecka.

Grannens okopplade hund i kom häromdagen springande i trappen på väg in i min lägenhet när jag är på väg ut.
Granne: "Hoppsan"
Jag (med ett krystat leende): "Jag har katter härinne så det är bäst att du håller hunden kopplad"
Granne (orolig): "Tror du han blir riven?"
Jag: "?????"

Jag kommer här vräka ut mitt generaliserande hat mot nonchalanta egoististkt tänkande hundägare, som tror att ALLA älskar just deras okopplade "snälla" mördarhund.
Min hundrädsla som barn och mitt hundägarhat idag hade inte existerat om inte jag som fyraåring fått okopplade dräglande hundar över mig, som säkert bara ville leka, vilket dock inte var så lätt att förstå när dom nafsade i min barnstrupe.
Ännu svårare som barn är att förstå en idiotisk hundägare som står leende bredvid o säger: "Han e så snäll så!"
Det är svårt att förstå även som vuxen.

Tänk vad hemskt om grannens fina hund hade "råkat" komma in i MIN lägenhet o blivit riven av mina lägre stående hemska elaka katter som råkar bo där......
Självklart var jag inte rädd för att min grannes hund skulle komma in i min lägenhet o bli riven!!
Jag är mera rädd för att jag skulle ha dödat den tunnelseende hundägaren om dennes stackars hund kommit in.

Här kommer en lista över dom 3 lägst stående varelerna på jorden:
3 a från slutet: Vägglus
2 a från slutet: Analbakterie
1 a från slutet, sist o längst ner på stegen: Dumma hundägare (utan koppel)

Vi tar 3st onödiga folkgrupper som har hund oxå:
Knarkare
Nöjesjägare
Kriminella

Inga kommentarer: