lördag, oktober 11, 2008

Bättre än såhär blir det inte?

Just den dagen man skulle gå till frisören (på den tiden man behövde det), så tyckte man alltid att frisyren var ganska okej ändå.
Behövde jag verkligen klippa mig? Kanske blir jag bara missnöjd?
Samma syndrom verkar komma när man ska göra större köp, typ bil eller dyr cykel.
Aldrig rullar min gamla cykel så fint o känns så perfekt som när man bestämt sig för att skaffa en ny.
Växlarna smyger i, bromsarna susar så där mjukt vid inbromsning och gaffeln tar upp alla ojämnheter o cykeln spelar över underlaget.
Som om min gamla trotjänare gör sitt allra bästa för att få ha mig kvar som ägare?
Tycker nästan lite synd om min fina cykel som följt mig i ett par tre år nu, i ur o skur, i framgång o motgång runt om i landet.

Kanske kommer jag såsmåningom att bli en sån där gubbe som kommer att stå o snegla på gamla cyklar från den goda tiden runt milleniumskiftet o tycka att det var bättre förr när årsmodell 2025 kommer ut.

Nej!!

Det är nog mest snålheten i mig som spelar mig ett spratt.

30000kr är inte så mycket idag...

Nu ska jag raka skallen.

Inga kommentarer: