onsdag, oktober 08, 2008

Silly Season

Kanske har sagt det förr, men jag var väldigt intresserad av Formula 1 i 10-12 års åldern. Jag hade full koll på hela VM cirkusen o förde protokoll på poängställningen i VM serien. Detta intresse tog ibland över hela min tankegång och när det var tråkigt i skolan satt jag o funderade på vem som skulle vinna nästa tävling. Mario Andretti eller Jody Scheckter? Kanske Gilles Villenueve kunde skrälla?
Jody Scheckter var min favorit. Vann VM 1979.
Gilles Villenueve var EGENTLIGEN snabbast men körde senare ihjäl sig. Flög ur bilen i en krasch
Ungefär samtidigt började jag tappa intresset för denna sport, men resultatlistefixeringen och att drömma sig bort om oviktiga saker när man befinner sig i den viktiga vardagen finns kvar än idag.
Silly season kallades tiden på hösten då F1 förarna efter avslutad säsong bytte stall hit o dit.
Jag befinner mig nu själv i Silly Season.
Inga stall rycker i mig, men jag blir väldigt förvirrad när jag avslutat säsongen o inte har nåt speciellt mål i form av tävlingar eller slaviskt inrutad vinterträning att "föra protokoll" på.

Jag pallar max nån vecka till, sen är Silly Season slut för i år. Sen tar noggrant genomtänkt inrutad vinterträning vid.
Sen kan träningen uppta hela min tankegång på jobbet när det är tråkigt.
Resultatlistorna från i år har jag ju redan analyserat färdigt och jag kom fram till att jag EGENTLIGEN är snabbast...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÄR DU OCKSÅ SNABBAST? Jag trodde det var jag!

stefan sa...

Risken finns att vi kör ihjäl oss.. :)