måndag, oktober 27, 2008

I hate people..

.. är en låt-titel från en gammal punkgrupp vid namn "Anti nowhere league" som jag lyssnade på med respekt runt 1980 o som jag satt o skrattade åt på youtube häromveckan.
Hade låten i huvudet i morse när jag vaknade o kände mig "ovanligt misantropisk", för att återigen citera avlidne misstänkte Palmemördaren Christer pettersson.

En ovanligt lugn dag på jobbet och i min sura lathet så kände jag att dom få kunder som kom in, skulle dra så snabbt som möjligt. (Och aldrig komma tillbaka)

I hate people!!

Skulle trött köra igång inomhusintervallerna på kvällen o kom till ett trångt omkädningsrum på friskis full med dumma gubbar.

I HATE PEOPLE!!!

När jag var färdig med passet, tittade dom få gubbarna som var kvar i omklädningsrummet vid den tiden föraktfullt på min av svett genomsura klädsel.
Det fick mig att tänka på slutet på den där punklåten med avslutande textraden:

I HATE PEOPLE.... AND THEY HATE ME!!!!

Inga kommentarer: