måndag, november 01, 2010

Multisportaren Stefan

Här står vi lite drygt och uttråkat och klappar händerna åt tvåorna och treorna vid en prisutdelning i svenska multisportcupen 2003.
Det förekom faktiskt mer än en gång att vi som segrare klappade händerna åt dom övriga vid prisutdelningar, och vi i Team Newline Intersport/Roslagen som var lagnamnet, tog hem hela svenska cupen i mixed och herrklass detta år.
Jag var med i mixedklassen.
Mellan 2001 o 2005 var jag lite splittrad i mitt idrottande och multisport passade därmed rätt bra just då.
Jag var hyfsad på att springa och kunde cykla i skogen.
Hatade att paddla fort, (det känns ändå som att paddla sakta) men eventuella svagheter kompenserades av att vi hade en väldigt duktig orienterare i laget och det var bara att springa med i snårig skog och stämpla kontroller som jag aldrig hade hittat.
Dom långa tävlingarna slet på mitt redan sargade knä och det blev bara 1 år av riktig multisportsatsning.
En kul period som jag inte ångrar men ej heller saknar speciellt mycket.

Numera är jag inte speciellt splittrad i mitt idrottsutövande.
Den bredaste motorvägen i min hjärna tänker alltid på cykel.

Inga kommentarer: