torsdag, januari 06, 2011

Verkligheten kommer alltid ikapp


Än har inte verkligheten kommit ikapp mig verkar det som, trots att jag tränat dåligt i nästan 3 veckor, mest pga sjukdom.
Den nästan traditionella klubbtävlingen Trettondagsracet (anno 1997) kördes idag med 6 st hårda som trotsade snöstorm o nån minusgrad.
Kroppen fungerade hyfsat, även om det snurrade i huvudet lite när jag nådde lite ansrängningstoppar.
Pulskurvan visar till min förvåning helt normala värden, då jag under lätta träningspass dagarna innan haft ett rusande hjärta vid ingen anstängning alls.
17 HELA varv blev det för mig och dom flesta andra, och det räckte till en 2a plats och jag hade min starkaste del i den enda men långa backen.
Kanske tack vare min rekordlåga vintervikt på strax under 70kg
Men om jag inte får några riktiga träningsveckor framöver så kommer nog verkligheten ikapp ganska snart.
Som den alltid gör vid all sorts fusk och utebliven träning..
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

du körde bra i dag men du har rätt verkligheten brukar komma i kapp pm man tränar dåligt och fuskar man så gnager det säkert lite på samvetet.

stefan sa...

Förhoppningsvis